DAGENS CITAT, November

"Den kanske påverkas av ljudvågor"
- Sandra om sin krånglande adventsljusstake

"Det var faktiskt inte så äckligt. Det smakar som hallonsaft med arsenik i. "
- Sandra om C-vitamindryck med hallonsmak

"Sandra, jag vet att du är min syster, men när jag åkte med dina kompisar idag så kändes det som om de var mina systrar också"
- Anja

"Jag är kär i han, tattaren!"
- Emelie

"Pocahontas ser ut som Voldemort! Hon har ingen näsa!"
- Emelie

"Jag har aldrig blivit frälst..."
"Nä just det... men det blir du säkert snart!"
"Ja det är ju sånt som bara "händer" sådär... helt plötsligt trillar en snubbe i prästkåpa ned från ett träd och börjar tala i tungor och vifta med ett stort kors!"
"Jaja, det händer mig varje dag."
- Sandra och Issan

(Gabriel och Jens kommer genom en dörr)
"Hemma hos oss på jul brukar vi ..."
(Går förbi tjejerna,  blir plötsligt matcho)
"TJAAA tjejer!"
"Haha, ni bara måste spela sådär coola när ni går förbi oss va? Vi hörde allt hur ni pratade om julklappar innan ni såg oss!"
"Hehehe nja..."
(Går bort. På väg ut:)
"Vad tror du att du får av din mamma i julklapp??"
- Gabriel och Jens möter Ida och Sandra

"Är det någon som vet när Dressman startade?"
"Firade inte de 50 år nyss?"
"50 år? Va? Jag trodde att de började på nittiotalet eller något... du måste mena 40 år?"
- Simon och Stina

"Hippiegubben har en hippielåda!"
- Sandra ser på film.

"Hippetihipphipphupp! Dags för hippietripp i hippielådan! Det låter som ett barnprogram från '67!"
"Ett väldigt okonventionellt barnprogram."
- Annie och Sandra

"Jag måste skicka mail till katten! Eller, jag menar sms till Hannah!"
- Linnéa är förvirrad

"Ser den här bra ut?"
"Hm, ja... fast du ser ut lite som en rävmamma"
- Linnéa provar kläder och Ida är smakråd

"Tänk bakpulver!"
- Richard

"Vad tacksam jag är fär att jag fick åtminstone en vante, då kanske jag får en till nästa år."
- Richard om jularna förr i tiden

"Det är tråkigt att vara bra på samhällskunskap."
- Richard

Kommentarer
Postat av: estetlinnéa

Jag gillar er blogg!

2009-12-04 @ 23:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0