DAGENS CITAT, maj

"Jag gillar inte David Bowie."
(Sandra slår Jens på armen)
"Oj! Förlåt Jens! Det var verkligen inte meningen! Det var bara en impuls!"
"Jag tycker att David Bowie har cool stil."
- Jens åsikter påverkas av Sandra på helt fel sätt.
(Jens, om du läser detta, förlåt IGEN det var verkligen inte meningen!)

"Han ser ut som en kopia av Keith Richards."
"Keith Jr! ...hrm, han heter tydligen Earl Slick. Stackars människa."
- Issan och Sandra tittar på gitarrister under Bowie-konserter.

"Åh! Den här gitarristen är så mycket coolare än Earl Slick!"
"Issan... David sa just att det var han. Earl Slick alltså. Igen!"
- Issan och Sandra häpnar över faktumet att man kan bli coolare på tjugo år.

*sjunger China Girl* "She sais ooh... she sais aah."
"Okay David... that's not the lyrics but we don't really mind. Please go on!"
- David Bowies tendens att ändra i texter när han sjunger dem live är inte alltid något negativt enligt Sandra.

"Issan! Du får sova på min brors golv om du fortsätter sådär!"
"Vem sa något om att sova på golvet?"
"ISSAN!!!!!"
- Sandra blir skrämd av Issan.

"Sedan ställde de en fråga som riktigt tryckte upp mig mot väggen."
- Mikael

"Den ska vara så stor att en helikopter kan landa på den!"
"...En liten helikopter."
- Carro T och Ida planerar att baka en stor chokladbiskvi

"Vem var det?"
"Det var en telefonförsäljerska."
"Men vi vill ju inte ha något som någon vill sälja!"
"Jaså inte? Hur vet du det?"
"Nej men varenda gång någon ringer och vill sälja något så säger mamma 'nej, vi ska inte ha något.'"
- Anja och storasyster Sandra

"Alltså jag känner mig som om jag misshandlar dig på riktigt!"
"Förlåt!"
- Issan och Sandra har stagefighting

"Linnea! Jag har nävarna tio centimeter ovanför din rygg! Då kan du ju inte falla ihop!"
- Sandra har superkrafter på scen.

"Yxakt!"
- Gabriel får slut på ord och uppfinner egna.

"Åller... så är det så här..."
- Gabriel inser att det även går att ersätta vokaler i början på ord.

"Alltså Sandra... tjejen i China Girl videon var 16! Hon och David dejtade ju till och med ett tag!"
"Jag vet!"
"Är det ens lagligt?"
"Well I wouldn't mind."
- Issan och Sandra

"Den vice presidenten är presedentens skruvstäd."
- Becca.

"Häll inte i dig för mycket nu bara!"
"Klart man inte gör. Det är bara de svagsjälade som gör det."
"Då har jag alltså tekniskt sett starkare själ än du eftersom jag inte häller i mig något alls."
"...eller bara inte lika mogen själ."
"Mognare och visare själ skulle jag säga. Så har det ju alltid varit."
"Fast det är ju matematiskt bevisat att teatrare är barnsligare än musiker."
"Enligt vilken matematiker då? Vi teatrare är i alla fall mer litterärt allmänbildade."
"Frans den tredje, hertig över all matematik och grundaren av påslakanet... och för det andra, nej, lite mer allmänbildade på allt utom musik tror jag."
"Det kan jag köpa faktiskt."
- Sandra och kusinen Hannes fyller arton.

"Det har samma konsistens som vispad äggvita och är basically lite som att dricka sockervadd."
- Sandra om Pepto-Bismol

"Vad är det där?"
"Kranvatten i en flaska."
"Ja men flaskan ser ju ut som om den kommer från..."
"Apoteket?"
"Ja! Gör den det?"
"Nej. Den är köpt på Pressbyrån."
"Vad smakar det?"
"Kranvatten, det var jättelänge sedan det var något annat i den."
"Ja men från början då?"
"Grapefrukt."
"Åh. Får jag smaka?"
"Ja, men det är som sagt bara kranvatten i den nu."
"Det gör inget" (dricker ur flaskan) "Men! Det smakar ju inget!"
- Issan envisas och Sandra ger med sig.

"OMG! Hela Nikki är ett par tights! ...och Tommy har rånat en tant!"

"Jag kan riktigt höra Vince ropa "kniiiip!"
- Sandra och Ida om denna


"Det är något omänskligt med Foffe! Det är inte mänskligt att vara så bra som han är! Jag fick rysningar så fort han kom ut på scen! Fan, jag får rysningar bara jag tänker på det nu!"
- Kille på busshållplatsen pratar om MoP 3's produktion.

"Sandra... jag har en fråga till dig å Sofias vägnar?"
"Sofia? Okej..."
"Ja hon undrar om du vet vad David Bowie använder för tandkräm?"
"Ööh... nej..."
"Vad bra, då är du inte helt förlorad."
"...räknas det om jag vet vad hans fru använder för tandkräm? De borde ju använda samma sort såvida de inte har helt olika smak på den fronten."
- Ida och Sofia hoppas uppenbarligen på att det ännu ska finnas hopp för Sandra.

"Öh... Sandra... ?!???!"
"..... AAAAAAAAAAAAAH! "
"Jag vet inte vad jag ska säga. "
"Hjälp?"
"Slash??"
"???"
"Öh ..."
"Vad gör han liksom? Har han ingen värdighet? "
"Billy Idol har liksom slutat förvåna mig... men Slash? "
"Okej, han får sitta med en massa lättklädda tjejer... men detta är ändå inte okej!"
- Ida och Sandra angående dethär

"Utan dig skulle jag vara som en apa vilse i New York."
- Issan berättar hur mycket Sandra betyder för henne.

"Jag har ju inte så bra människosyn då..."
"Typ som Emelie då. De borde leka domedagsprofeter ihop."
- Falsen påminner Sandra om någon.

"Nej! Så är det inte alltid! Så är det inte alltid... så är det inte alltid."
- Richard gör budskapet klart.

"Man kan inte vara socialt handikappad bara för att man gillar att dra elkablar."
- Falsen

"Well... it would have to be a closed door-conversation."
- Issan

"Är det öppet hus hos dig sen då?"
"Ja. Men bara för dig."
- Carro T och Ida

"Jag älskar LP-skivor! De är bara inte lika händiga som en mp3 spelare."
- Sandra

"Jag köpte svartvita servetter med sånt där kitschigt mönster som du gillar."
- Satu

"Det är ju inte så komplicerat."
- Tjej som sitter på busstationen och förklarar ett, i Sandras öron, oerhört invecklat ekvationssystem för en kompis över telefon.

"På tal om David Bowie, visste du att låten "My way"..."
"Att David egentligen skrev den första översättningen till den men att fransmännen tyckte att den var kass och gav den till Paul Anka istället som då skrev just "My way"-texten."
"Just det. Vet du förresten vad den hette i original?"
"Comme d'habitude."
"Du vet ju allt ju!"
- Erland får Sandra att önska att hennes mattebetyg kunde baseras på kunskapen hon har om Bowie.

"My wife just called me and told me what a lousy husband I am for forgetting her today. Her name is June and apparently we have been married for a while."
- "Marc Bolan" (Sandra) bevisar att droger inte är bra, varken för minnet eller för relationer.

"Yeah, you ditched me, I ditched you. There was a nice reciprocity in it."
- "Marc" (Sandra) till "David (Issan)

"Well you must be a smoker!"
- "David" (Issan) om "Marcs" (Sandras) röst.

"Hi, I'm your manager! What do you want David? Money for drugs?"
"Well actually no... but now that you mention it... can I have some?"
"Of course you can't, you fool! Was there anything else I could do for you?"
- "Davids manager" (Sandra) är hård mot "David" (Issan)

"Ja! Då får jag hela golvet för mig själv! Jag kommer att ligga och rulla på golvet hela natten!"
- Issan hittar fördelar med att sova hos Sandra när det inte är glan.

"Du är ju lite mer Baywatch, Sandra."
"Eh? VAAA?!"
"Ja... du vet, springer på en strand i slow motion och räddar lillasystern som sprungit iväg. Halvvägs möter hon den snygga småbarnspappan som hjälper henne."
"Åh. Du menar i somras när jag sprang efter Johanna på stranden."
- Lillasyster Linnea gör Sandra förvirrad... ett tag i alla fall.

"Ida har typ en inbyggd "Greatest hits"- lista

Emelie har... Life on Mars...på repeat. Ibland Space Oddity också.

Vi har "The deluxe edition of the complete works of David Bowie"
- Sandra och Issan pratar Bowie-kunskap i termer de förstår.


"Sandra,  han är en opålitlig liten hob."
- Issan om att folk kan förvåna ibland.


"De som vet vad de vill vänder sig till politiken, de som inte vet vänder sig till religionen."
- Sandra om ungdomar som vill göra något med sina liv.

"...sen finns det en grupp som inte gillar varandra och som inte gillar någon annan heller."
- Centerpartiets representant om grupper i EU parlamentet.

"Vi har Kent på bild här!"
- Centerpartiet håller skenet uppe när den egentliga representanten får förhinder och inte kan närvara.

"Jag tillhör en av de två arbetsgrupper i Sverige som inte fildelar, politiker och skivbolagsdirektörer. För er som kom in sent, jag är INTE skivbolagsdirektör."
- Max (Miljöpartiets representant)

"Humlor är roliga! De låter 'bump' när de flyger in i saker!"
- Emelie

"Det är lite som det där ordspråket 'du ska inte ropa björn.'"
- Ida får saker om bakfoten

"I en debatt säger man vad man tycker utan att lyssna på andra."
- Ida förklarar

"Jag är frustrerad!"
"Jaså?"
"Japp. Fullfjädrad, Bowie-relaterad sexuell frustration."
- Sandra är brutalt ärlig mot sina vänner.

"Junilistan låter lite gammalt... lite Madicken."
- Becca tänker nog på Junibacken 

"Jag har hittat det! Atlantis!"
- Becca hittar Atlanten i kartboken

"Bohuslän är sveriges Vatikanstaten."
- Ida

"Owl-in-box."
- Ida har ett nytt halsband.

"Varför kan den inte stava till publik? ... Jaja, men pub måste den väl ändå kunna stava till!"
- Linnea har en partymobil.

"Ingen av dem är särskilt medeltida nej... Jo Ulf Lundell kanske, han är i alla fall medelålders. På danska heter medeltid middelalder nämligen."
 - Representant för Medeltidens värld pratar om festivalen de ska ha.

"Vilket fint histogram du har ritat."
"Inte lika fint som ditt koordinatsystem!"
- Ida och Issan raggar på matematiker.

"Diana 16 år har precis betalat sin första deklaration: "Nu har jag dödat sju palestinier. Yey!"
- Emelie om vad den amerikanska skatten går till.

"GUANABANA!"
"Den ser lite ut som en mango med taggar tycker jag!"
"Jag tycker att den ser ut som en prydnadskaktus!"
"Ja då kan man ju vara säker på att om det smakar plast så är det säkert guanabananens fel."
- Erik hittar konstiga frukter i Emelies drickyoghurt. Ida och Sandra försöker beskriva den och Erik drar en slutsats.

"Det är bättre än någonting."
- Oscar anser att det är bättre utan ljusslinga bakom scenen... eller?

"Han låter som Håkan Hellström som sitter fast i en slipmaskin!"
- Sandra om Howlin' Pelles prestation i Filip och Fredriks Söndagsparty.

"Fem minuter senare rigga Kaj!"
- Mikael är lite otydlig.

"Gå in på iTunes!"
"Är det öppet?"
"Nej, det stänger klockan tio på vardagar."
- Malin, Emma och Ida ska lyssna på musik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0