DAGENS CITAT, juli

"Du ser så härligt judisk ut!"
- Lotta om Sebastian då han är utklädd till karaktären Simon i Den Girige

"Oj! Liften lyfte liften och bilen, istället för liften själv!"
- Emelie och Emil krånglar med skyliften.

"Dom kanske har ben dom kan fälla ut..?"
- Emelies jobbarkompis Fredrik om hur mördasniglar kan röra sig så fort då man inte ser dom.

"Det var bävern!!! Den björkätande vita bävern vid ån!"
- Emelie till jobbarkompis om varför hon har blåmärken på armarna.

"Jamen du vet... de är fattiga... rumskamrater... och det är kallt i lägenheten för de har ingen värme..."
"Sandra! Sluta vara så pervers!"
"Ja, ja, jag ska lägga det på listan med synder som ska erkännas till Aramis senare..."
"SANDRA!"
- Sandra (som för övrigt pratar om Mark och Roger i RENT) och Linda.

"Det kan lika gärna stå F*** you!"
- Emelie om bankomatens "Ditt kort fungerar inte"-felmeddelande.

"Älskling... jag vill ha barn."
"Visst kära du, men du får vänta tills det blir storm."
- Emelie om svenska par som inte väntar på ägglossning utan på storm.

"Älskling? Kom hem nu! Det åskar!"
"Men jag kan inte nu älskling! Jag är med grabbarna och här är det jättefint väder."
- Emelie och Sandra

"Jag lärde din morfar att tina bullar!"
- Linda

"När jag kände att jag inte trodde att jag somnat så kändes det bra."
- Niklas pratar sammanhängande så att det ska vara lätt att förstå... eller inte.

"Jag älskar det avsnittet!"
"Bara för att David Bowie som ser ut som Jermaine men som inte är det utan är David Bowie är med."
- Sandra och Hannes diskuterar Flight of the conchords.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0